Planificarea
activităţilor out-door
1. Identificarea activității pe care o derulezi în funcție de
vârsta elevilor - aceasta trebuie să fie în strânsă legatură cu disciplina
școlară – pentru sugestii și idei putem cere părerea elevilor, vom fi mirati de
creativitatea și imaginația acestora şi vom descoperi în ei un ajutor de
nădejde;
2. Realizarea unui plan al orei de curs – scopul, obiectivele,
activitățile, rezultate dorite;
3. Detalii tehnice :
- condițiile climatice - vremea
nu trebuie să fie întotdeauna un impediment (pentru predarea lecțiilor despre
fenomenele climatice, vremea ploioasă, ninsoarea reprezintă un avantaj –
trebuie însă să aveți în vedere ca elevii să fie bine îmbrăcați conform
condițiilor meteorologice )
- locația – răspunde la următoarele
întrebări:
·
deplasarea
presupune costuri? Dacă da, care sunt acelea și de unde voi obține resursele
necesare?
·
este nevoie de acordul părinților, conducerii?
·
locația aleasă este în strânsă legatură cu tema pe care
doresc să o abordez?
·
profesorul trebuie să țină cont de oportunitățile pe de-o
parte, iar pe de altă parte de restricțiile pe care le poate avea un spațiu în
aer liber pentru ca elevii să se simtă confortabil - trebuie să aibă loc să se
miște, să aibă băncuțe unde să se așeze, etc.
– ce număr de elevi va participa
la ora de curs? Am nevoie de un sprijin din partea unui alt profesor?
– cât va dura această activitate? Timpul
pentru activitate va afecta celălalte ore de curs ale elevilor mei și implicit
colegilor mei?
-
Care sunt resursele materiale, financiare? Reursele necesare pentru
realizarea unei activități trebuie să fie accesibile, spre exmplu vă puteți axa
în primul rând pe resurse din mediul natural. Daca aveți
nevoie de resurse financiare, apelați la ajutorul conducerii, sponsorilor sau
familiilor, însă aveți în vedere un posibil refuz din partea acestora, pentru
aceasta construiți mereu un plan de rezervă.
– Realizați un set de reguli pe
care să-l comunicați elevilor pentru a evita posibile conflicte între elevi sau
orice fel de probleme neprevăzute
– Care sunt riscurile derulării cursului în aer liber?
Care sunt pericolele? Cum pot preveni riscurile și cu ce instrumente?
Bibliografie:
- Manual de educaţie outdoor, 2010, Life Long Learning Programme
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu