vineri, 17 ianuarie 2014

Planificarea activităților outdoor

Planificarea activităţilor out-door

            Procesul de planificare implică următoarele etape: 

1. Identificarea activității pe care o derulezi în funcție de vârsta elevilor - aceasta trebuie să fie în strânsă legatură cu disciplina școlară – pentru sugestii și idei putem cere părerea elevilor, vom fi mirati de creativitatea și imaginația acestora şi vom descoperi în ei un ajutor de nădejde;
2. Realizarea unui plan al orei de curs – scopul, obiectivele, activitățile, rezultate dorite;
3. Detalii tehnice :
- condițiile climatice - vremea nu trebuie să fie întotdeauna un impediment (pentru predarea lecțiilor despre fenomenele climatice, vremea ploioasă, ninsoarea reprezintă un avantaj – trebuie însă să aveți în vedere ca elevii să fie bine îmbrăcați conform condițiilor meteorologice )
- locația – răspunde la următoarele întrebări:
·         deplasarea presupune costuri? Dacă da, care sunt acelea și de unde voi obține resursele necesare?
·         este nevoie de acordul părinților, conducerii?
·         locația aleasă este în strânsă legatură cu tema pe care doresc să o abordez?
·         profesorul trebuie să țină cont de oportunitățile pe de-o parte, iar pe de altă parte de restricțiile pe care le poate avea un spațiu în aer liber pentru ca elevii să se simtă confortabil - trebuie să aibă loc să se miște, să aibă băncuțe unde să se așeze, etc.
ce număr de elevi va participa la ora de curs? Am nevoie de un sprijin din partea unui alt profesor?
cât va dura această activitate? Timpul pentru activitate va afecta celălalte ore de curs ale elevilor mei și implicit colegilor mei?
 - Care sunt resursele materiale, financiare? Reursele necesare pentru realizarea unei activități trebuie să fie accesibile, spre exmplu vă puteți axa în primul rând pe resurse din mediul natural. Daca aveți nevoie de resurse financiare, apelați la ajutorul conducerii, sponsorilor sau familiilor, însă aveți în vedere un posibil refuz din partea acestora, pentru aceasta construiți mereu un plan de rezervă.
– Realizați un set de reguli pe care să-l comunicați elevilor pentru a evita posibile conflicte între elevi sau orice fel de probleme neprevăzute
– Care sunt riscurile derulării cursului în aer liber? Care sunt pericolele? Cum pot preveni riscurile și cu ce instrumente? 

Bibliografie:


  • Manual de educaţie outdoor, 2010, Life Long Learning Programme



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu